Uden frivillighed – ingen forening.

Tønder Rideklubs vigtigste ressource er (udover vores søde elevheste) de frivillige i rideklubben.

Lige fra bestyrelsen til udvalg, forældre og andre aktive i klubben.

Rideklubben bliver ledet af en frivillig, ulønnet bestyrelse som står for den overordnede drift. Det er blandt andet økonomi, daglig drift – personale, opstaldning, elevheste, vedligehold m.m.

Frivillighed er af vigtig betydning for rideklubben og stedet. Tønder Rideklub er en medlemsejet klub, derfor har vi selvfølgelig alle en stor interesse i at værne om vores fælles fristed, med omdrejningspunkt for vores fælles passion for hestene.

Formålet med rideklubben er at fremme interessen for heste og ridning, og at kunne give flere muligheden for at lære at ride og være en del af hestene og fællesskabet omkring det. Her er der plads til alle!

ligegyldig om du er nybegynder eller rutineret, om du rider en eller 6 dage om ugen, eller har egen hest eller part :)

Bliv frivillig i rideklubben

Kunne du tænke dig, at være frivillighed i rideklubben?

Så kontakt os meget gerne.

Eksempler på frivillige opgaver i klubben

- Bestyrelsen

- Markudvalg

- Stævneudvælg

- evt. unge udvalg

- Frivillige hjælpere til ridelejr og andre arrangementer

- små reparationer

- almen vedligeholdelse

Hjælp i elevskolen, opsadling, afsadling, trække de små og nybegyndere m.m.

- Hjælp i dagligdagen, det kunne fx. være vande blomster, feje, rive, klippe græs, ordne hegn, samle klatter på ridebanen m.m. alt sammen opgaver som man fx. kan gøre imens ens barn er til holdundervisning.

Tønder Rideklub holder løbende igennem året arbejdsdage, her har vi brug for frivillig hjælp og sammen når vi mere, så vi kan skabe et hyggeligt og godt sted for alle klubbens medlemmer :)

Så tag både børn, forældre evt. bedsteforældre med til klubbens arbejdsdage, og få en hyggelig dag sammen med dine klubkammerater :)

Hold i dag